en vecka det hänt mycket på!

Hej alla galda typer!
I mitten på  förra veckan gjorde jag igen något jag inte gjort förut. Jag ställde mig vid en väg och liftade! Det gick hur bra som helst. Först fick jag åka med en snäll lastbilschaufför som tog med mig till utkanten av Stockholm. Tyvärr hann jag inte hälsa på kungen men vad gjorde väl det. Jag fick käka våfflor på ett super trevligt café. De hade en papegoja och den pratade hela tiden. Så jag var så trött i öronen efteråt. Jag fick tips om en annan lastbil som skulle söderut så jag hängde på där. En stor men snäll hund var också med. Först var jag lite rädd men sen när hunden, som heter Jesper, berättade för mig hur coolt det var att sitta i framsätet och digga bra musik så insåg jag att det var en smart hund. Hans husse skulle till Gränna så dit hakade jag på. Tjoho, jag har kollat in hur man gör polkagrisar. Kanske något vi kan testa på att göra när jag kommer tillbaka till er. Jag fick följa med Jesper och husse hem den natten. :) Sov så gott på en skön soffa.
Dagen efter följde jag med Jespers matte som jobbar som polis. Inga bovar fångade vi men ett par typer som körde för fort. aja baja! När dagen var över fick jag följa med en annan polis hem. Hans dotter skulle till Jönköping för att vara med på USM i simhopp. Jag vågade knappt titta när hon hoppade från 10:an. Det var så högt. och behöva landa i det mycket blöta vattnet. Ähh. Efter tävlingarna fick ajg hänga med ett gäng som tävlade för Posedion så jag kom tillbaka till Lund. Jag sov hos en mycket trevlig familj med 2 glada barn.
Dagen efter hängde jag med grabben till Malmö för att träffa hans kusin och vi gick på Buskul. Jag lekte hela dagen. Det var så himla kul. Skulle kunna varit där hela sommaren. Men man fick itne sova där så det gick inte. Nåväl jag hängde med kusinen hem och på kvällen cyklade hans familj till stranden. Jag hängde med. De badade sen grillade vi. Korv och marsmellows. Mums. Bananer med choklad var inte heller helt fel, alltså chokladen. Vilken trevlig midsommarfest ni hade. Ni såg inte mig men jag var i närheten och tittade på er när ni åt tårta och dansade.
Igår firade jag en regnig midsomamr i Skanör. Vi dansade runt stången både små grodor, blåa katter och små grisar. tänk att de sjöng en visa om mig. Jag hade både öron och svans men mest gips sjöng de. :)
Idag tar vi det lugnt. I morgon ska jag hänga med till Lomma på 90 års kalas. Tjoho. En god fiskresutrang ska vi till. :) Hoppas jag får något gott.
Nu ska jag ut och hänga med på en runda på skateboard. kanske får jag testa själv. Hoppas hoppas.

Mjauiga hälsningar
Katten som testa så mycket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0