Kanotpaddling

En härlig tur med kanot fick jag följa med. Vi paddlade i stort sett hela Immeln. underbart. Mest sol men även en del blåst och det kom en regnskur. Men jag hann in i tältet innan så jag blev inte blöt. :) Typerna jag var med hoppade gladeligen i vattnet flera gånger. Nästa 20 grader. Bläh. Fattar de inte att det ska vara mycket varmare. Fast eg. varför ska man bada. Nä jag gillar bättre att sitta på säkert avstånd med en god mjölkdrink i tassen. fast en fördel var det med att vara nära sjön. Vet ni hur många härliga fiskar som simmade omkring. Gjorde mitt bästa för att fånga dem men de slank undan. Vi hittade däremot massor av Kattguld. Tänk att det finns guld som är uppkallat efter oss perfekta djur. ja jag vet att ni andra blir avundsjuka men fakta är fakta.
På bilderna ovan ser ni kanoten när den ligger uppdragen för natten och sedan utsikt från tältet. Jag fick sova i en snäll killes sovsäck så jag frös inte. Varje kväll tändes en brasa och det var så mysigt. Bananer med choklad, marshmeloows (hur det nu stavas) och korv grillade vi. Ena kvällen fick jag underbar Ärtsoppa, soldaten hade gjort den. Vet inte vem soldaten är men god var den.
Jaha, säger ni men hände inget spännande. JOOOOOOO, ena dagen blåste det så mycket så kanoten svängde höger i stället för vänster så vi höll på att inte komma hem. En dag paddlade vi nära ett fågelområde och då kom en hök och jagade oss. Jag gömde mig under en påse så den inte skulle ta mig. Killen som jag fick sova tillsammans md försökte mata fiskarna med Ahlgrens bilar. De ville inte ha men jag tog tacksamt emot det. Mums. Mjau
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0